Да се появиш на "Бернабеу": как българска компания се рекламира чрез "класико"

Българин показа в Туитър момента на появата на рекламата на Виваком

© Скрийншот от Twitter

Българин показа в „Туитър“ момента на появата на рекламата на „Виваком“

Приятели, има ли грешка в моя телевизор или аз не виждам добре?

Този въпрос вероятно са си задали мнозина български зрители в неделя вечерта, докато са гледали големия мач в испанския футбол между „Реал“ (Мадрид) и „Барселона“ (2:0). Те останали учудени, след като по време на срещата видели на паната край терена на „Сантяго Бернабеу“ да се появява реклама на „Виваком“.

Но как може компанията да си позволи да се рекламира на стадиона на мадридчани в един от най-гледаните футболни двубои?

Всъщност „Виваком“ се възползвали от т.нар. виртуална реклама. Чрез технология, която се разработва и усъвършенства от повече от десетилетие, се дава възможност зрителите в различните държави да виждат в реално време на екраните си реклами на паната, различни от тези, които са на стадиона. Целта е да се осигуряват много повече приходи от продажба на рекламно време на различни пазари.

„За пръв път използваме този подход. Това е ефективен рекламен формат, за да достигнем до тясно таргетирана аудитория и рекламата да бъде забелязана от всички, гледащи мача, защото се излъчва по време на самия мач“, заявиха от „Виваком“ пред „Дневник“. Първата поява на компанията беше за 30 секунди в средата на първото полувреме.

виж повече
виж повече
виж повече
виж повече
виж повече
виж повече

В България мачовете от испанското първенство се излъчват в платените канали на „А1“ и „Булсатком“. Това допълнително привлича вниманието към подхода на „Виваком“, която в случая рекламира своя интерактивен медиен портал TV GO.

Компанията посочва, че планира и други подобни ходове в бъдеще. „Избрахме този нестандартен похват, тъй като знаехме, че мачът ще предизвика интерес. По данни на „Нилсен“ (Nielsen) той се е гледал от 80 000 зрители на възраст 4+ години, като е постигнал тв рейтинг 1.2 за тази таргет група по „Макс спорт 4“, заявиха от „Виваком“.

Българин, който е гледал мача в чужбина, написа в „Туитър“, че също е видял рекламата. От „Виваком“ посочиха, че тя е била видима само за България. „Виваком“ оперира в България, нашите клиенти са тук, затова не рекламираме извън страната“, се казва в отговора на компанията.

Преди близо година Interregional Sports Group (ISG) подписа договор за три сезона, с който получи правата за виртуална реклама, включваща и „легналите“ виртуални реклами зад аутлинията до вратите. Пакетът включва 53 мача.

Технологията вече беше въведена и при международното излъчване на мачовете от Бундеслигата.



Коментар на новината чрез Facebook