Бъдещето пред "Левски": свиване на бюджета и по-голямо участие на феновете

Бъдещето пред Левски: свиване на бюджета и по-голямо участие на феновете

© LAP.BG

Голямото предизвикателство пред „Левски“ е да завърши настоящия сезон, а след него вече има план как да функционира като клуб. Това обяви изпълнителният директор на сините Павел Колев на пресконференция. Според него в „Левски“ има набелязани мерки за намаляване на разходите.

„Имаме план и набелязани мерки, според които бюджетът да бъде значително свит. Проблемът е как ще стигнем до края на май“, каза Павел Колев.

„От продажба на абонаментни карти и билети бихме могли да осигурим около 30% от бюджета на клуба. Това може да се случи при две задължителни обстоятелства – кампанията да продължи със същите темпове и другото задължително условие е да свием бюджета и то доста“, каза Колев.

По думите на изпълнителния директор на „Левски“ е оптимистично между 25 и 30% от бюджета да се осигурява от карти и билети. Колев се надява и посещаемостта в домакинските мачове на стадион „Георги Аспарухов“ да се вдигне.

За миналия месец „Левски“ отчете приходи от над 1 милион лева. На 3 март по случай празника клубът си постави за цел да събере 1 милион дарителски есемеса на цена 1 лев, като са отчетени около 60 000.

В партньорство с телевизионните продуценти Иван Христов и Андрей Арнаудов от клуба си поставят за цел „да цифровизират „Левски“. Това включва купуване и подновяване на абонаментните карти онлайн, както и много по-добра комуникация между феновете и клуба.

„С тази кампания натрупахме една голяма база от данни за хора, за които знаем много неща и можем да комуникираме с тях. В момента се свързвам с всички 5500 души, купили са карти, за да знаем ние от какво се нуждаят и как биха могли да бъдат по-пълноценни левскари. Това е важно, защото в това отношение „Левски“ е някъде в 19 век“, добави Колев.

Пред клуба остава и задачата да намери главен спонсор. До момента разговори със спортния тотализатор не са водени. През миналата седмица тотото смени ръководството си, като в управителния съвет влязоха бившите играчи на „Левски“ Гошо Гинчев и Христо Йовов.

„Има някакъв регистриран интерес към марката „Левски“. Едно богато портфолио от рекламодатели би могло много да помогне в бъдеще. Конкретно с г-н Гинчев и г-н Йовов не съм говорил, нито те са ме търсили“.

В тежката ситуация, в която е изпаднал „Левски“, клубът има нужда от разбиране и от играчите си. Според Павел Колев една група от футболистите осъзнават ситуацията около клуба.

„В отбора има една група играчи, които осъзнават много добре какво се случва около клуба. И би трябвало да чувстват настроението на синята общност. Има една група, на която не ѝ пука и са дошли само за заплати. Има и трета – такива, които са уплашени и се съмняват в собствените си качества дали са достойни да играят в „Левски“, каза Колев.

Според изпълнителния директор на клуба няма разграничение между българи и чужденци, давайки за положителен пример полузащитника Хали Тиам.

Бъдещето пред Левски: свиване на бюджета и по-голямо участие на феновете

© LAP.BG

„Реакцията, която трябва да видим от играчите, е да докажат на публиката и на всички, че са достойни и имат качества да играят в „Левски“. В тяхната професия едно от най-хубавите неща е, че когато направиш слаб мач, след два-три дни идва следващ и можеш да се поправиш“, добави Колев.

В момента срещу клуба се водят около 20 дела, а по едно от тях клубът е осъден да плати 142 хиляди евро. Сините дължат сумата на френския „Рен“ като клауза по преотстъпването на левия защитник Афонсо Фигейредо.

„В договора е записано, че той е трябвало да изиграе 60% от мачовете, но това не се е случило и сме осъдени. Нямам обяснение защо е подписана тази абсурдна клауза, но ще обжалваме да намалим сумата или поне да отложим плащането“, каза Колев.



Коментар на новината чрез Facebook