Букмейкърите в Англия спират рекламата във Висшата лига заради негативно въздействие

Астън Вила и Лестър са само два от общо десетте клуба във Висшата лига с букмейкър за спонсор на фланелките.

© Associated Press

„Астън Вила“ и „Лестър“ са само два от общо десетте клуба във Висшата лига с букмейкър за спонсор на фланелките.

Букмейкърските компании в Англия обмислят да наложат доброволна забрана за реклама върху фланелките на футболните клубове в страната. Това е обяснено от Националния съвет на букмейкърските къщи пред комисията по хазарта в британския парламент.

Забраната ще важи както за разполагане на логата на компаниите върху фланелките на отборите, така и върху излъчване на рекламните пана край терена.

Преди година букмейкърските компании се съгласиха рекламите им да бъдат свалени от английските телевизии между първия и последния съдийски сигнал.

В момента повече от половината клубове в Англия имат за основен спонсор върху фланелките си хазартна компания. Единствено „Арсенал“, „Челси“, „Брайтън“, „Ливърпул“, „Манчестър сити“, „Манчестър юнайтед“, „Тотнъм“ и „Саутхемптън“ нямат нито едно лого на букмейкърска къща по фланелките си, откакто реклама беше разрешена и на ръкавите.

Според последните проучвания това има потенциално негативно въздействие върху младата зрителска аудитория и уязвимите хора.

„Спортът се възползва от огромните средства, които се влагат в него, но всяко едно спонсорство трябва да бъде отговорно“, коментира председателят на съвета на букмейкърите Бригид Симъндс.

Спонсорството от букмейкърски компании се разглежда сериозно във Великобритания в последните години. През 2018 г. Футболната асоциация на Англия (ФА) прекрати договор с букмейкъра Ladbrokes предсрочно.

По-рано през тази година ФА разкритикува и друга хазартна компания Bet365, затова че показва мачове от ФА къп на своята платформа.



Коментар на новината чрез Facebook