10 признака, че организмът ти се нуждае от повече мазнини

Малко хора осъзнават, че прекомерното ограничение на приетите мазнини с храната може да се окаже сериозен здравословен проблем. Това е така, защото мазнините имат лоша репутация и тези, които се опитват да се хранят здравословно, правят всичко възможно да ги елиминират от менюто си.

Истината е, че липсата на мазнини може да доведе след себе си редица здравословни и дори емоционални и психологически проблеми. Диета, която изключва съдържанието на мазнини, не може да се нарече балансирана, по-трудно е да се остане на нея за дълго време и често е нездравословна.

Има достатъчно доказателства, че избягването на мазнините може да бъде вредно за здравето. Истината е, че телата ни се нуждаят от тях, за да функционират правилно.

Вижте 10-те признака, че се нуждаете от повече мазнини в диетата си

Мазнините, от които имаме нужда, се делят на два вида. Първият вид са ненаситените мазнини. Те са и най-често срещаните. Съдържат се в растителните масла, рибата, зехтина и лененото семе. Имат доказан ефект при намаляването на рисковете от сърдечно-съдови заболявания и диабет тип 2. Полиненаситените мазнини и мононенаситените мазнини се причисляват към тази категория.

Омега-3 и омега-6 мастните киселини са подкатегория на полиненаситени мазнини и също могат да донесат редица ползи за правилното функциониране на организма ни. Добри източници на омега-3 са мазната риба, постното месо, лененото семе, орехите. Омега-6 се съдържа в слънчогледа, сусама, орехите и други.

Вторият вид мазнини са наситените мазнини. Те обикновено се срещат в продуктите от животински произход – месо, яйца (само в жълтъците), масло, млечни продукти. Умерените количества могат да спомогнат за поддържането на т.нар. ,“добър“ холестерол и спомагат за чувството на ситост след хранене.

храна

Също така влияят благоприятно при баланса на важни хормони, особено при мъжете. Наситените мазнини от посочените източници са от сериозна полза и за по-добрата стимулация на производството на хормона тестеостерон.

Липсата на достатъчно мазнини в диета или хранителен режим, може да е сериозна предпоставка за редица проблеми от здравно естество.

Вижте 10-те признака, че се нуждаете от повече мазнини в диетата си



Коментар на новината чрез Facebook