Херцогинята на Съсекс е за един брой главен редактор на "Вог"

Херцогинята на Съсекс е за един брой главен редактор на Вог

© Reuters

Меган, съпругата на британския принц Хари и херцогиня на Съсекс, е гостуващ главен редактор на септемврийския брой на сп. „Вог“ (Vogue).

Тя е отказала покана снимката ѝ да е водещата на корицата, но в духа на смятания за най-важен брой в годината, посветен на „силите на промяната“, е подбрала 15 известни жени за колаж. Според съобщението на Бъкингамския дворец те са „предизвикват промени, обединени от безстрашието си да чупят бариерите“.

Сред тях са кинозвездата и активист Джейн Фонда, Джасинда Ардърн (премиер на Нова Зеландия), Грета Тунберг (шведското момиче, повело протестите на своето поколение за мерки срещу промените в климата) и топмоделът Кристи Търлингтън Бърнс.

Поканата е от главния редактор Едуард Енинфул, а Меган е работила по проекта от 7 месеца. В броя херцогинята и бивша американска телевизионна актриса споделя за разговора си с Мишел Обама и интервюира д-р Джейн Гудол, световно известният учен, изучаващ приматите.

Херцогинята на Съсекс е за един брой главен редактор на Вог

© Reuters

„Надявам се читателите да се почувстват вдъхновени така, както бях вдъхновена аз от силите на промяната, които ще открият на страниците“, казва херцогинята в специално изявление.

На корицата тя е поставила още актрисата и защитничка на правата на жените Салма Хайек Пино, боксьорката Рамла Али, нигерийската писателка Чимаманда Нгози Адики, примабалерината на Кралския балет Франческа Хейуърд и Адут Акеч, която е австралийски модел и бивш бежанец от Южен Судан.

Енинфул обяснява, че „Вог“ за пръв път канят някого да е главен редактор на септемврийския им брой и че е „чест, удоволствие и чудесна изненада това да е най-влиятелният символ на промяната“. Той допълва, че разговорът за неин портрет на корицата се е водил от самото начало, но тя предпочела да постави там хора, от които се възхищава. „Ще видите от броя, че чрез нейния подбор тя се потапя в по-сложни и нюансирани сфери като повече власт и възможности за жените, психическото здраве, расовите проблеми или привилегиите.“

Септемврийският брой на британския „Вог“ е най-важен, защото традиционно събира най-много реклами и на корицата му са прочути личности. Броят от 2012 г. например бе с Лейди Гага, заемаше 916 страници и тежеше 2.5 килограма,



Коментар на новината чрез Facebook