Откъс от "10 задължителни четива по комуникация" на Харвард Бизнес Пъблишинг

Издателство Хермес

Издателство „Хермес“

В рубриката „Четиво“ „Дневник“ публикува откъс от „10 задължителни четива по комуникация“ на Харвард Бизнес Пъблишинг, предоставен от Издателство „Хермес“

10 от най-важните статии от експерти в областта на ефективната комуникация! Добрите мениджъри знаят как да общуват ясно и убедително. А вие?

В книгата водещи експерти, сред които Робърт Чалдини, Джей Конгър, Холи Уийкс и Ник Морган, ще ви представят ценни съвети и стратегии по темата. Идеите са разгледани както в теоретичен, така и в практически план. Стъпка по стъпка, вие ще разберете:
– как успешно и убедително да защитите идеите си;
– как да достигнете до публиката;
– как да вдъхновите околните;
– как да спечелите доверието на събеседниците си и да постигнете консенсус;
– как да поставите цели на базата на общи интереси.

Дори да не прочетете нищо друго за ефективната комуникация, обърнете внимание на тези десет статии от авторитетни специалисти, подбрани за вас от екипа на „Харвард Бизнес Ревю“.

Харвард Бизнес Ревю е списание, което се публикува от „Харвард Бизнес Пъблишинг“ към Харвардския университет шест пъти в годината и се разпространява в цял свят. Освен на английски, списанието се издава на още 13 езика.

„Харвард Бизнес Ревю“ предоставя на професионалисти в различни области най-добрите практики и ефективни насоки за управление, успешна комуникация и други.

В книгата ще откриете експертни мнения от:

Стивън Денинг – бивш програмен директор по управление на знанието в Световната банка, работи с организации в областта на лидерството, мениджмънта, иновациите и разказването на истории;

Ник Морган – главен изпълнителен директор и основател на „Пъблик Уъркс“, консултантска фирма в областта на комуникациите;

Робърт Б. Чалдини – президент на „Инфлуънс ат Уърк“ и заслужил преподавател по маркетинг в Аризонския държавен университет.

Читателите на „Дневник“ могат да се възползват от 10% отстъпка от цената в Ozone.bg при въвеждане на код Dnevnik10. Поръчай книгата с безплатна доставка тук

Откъс от „10 задължителни четива по комуникация“

Харизматиците (25% от всички мениджъри, които интервюирахме) се поддават лесно на нови идеи. Могат да попиват бързо големи количества информация и възприемат света визуално.

Обичат бързо да преминават от голямата идея към детайлите – особено към онези детайли, които касаят изпълнението. Харизматиците често биват описвани като ентусиазирани, завладяващи, разговорливи, доминиращи и настоятелни. Търсят риска, но едновременно с това са много отговорни личности. Впечатляват се от интелигентността и фактите и не се отдават на нарцисизъм и импулсивност.

Известни личности харизматици са Ричард Брансън, Ли Якока, Хърб Келъхър и Опра Уинфри. (Tрябва да се отбележи, че много от категоризациите на изпълнителни директори, които цитираме в това проучване, са базирани на наблюдения от първа ръка и взаимодействията ни с тях. Някои са базирани на вторични източници, включително медийни.)

Въпреки че харизматиците се въодушевяват от нови идеи, получаването на окончателното им одобрение може да е трудно. Научили са се от опита си – най-вече от грешните решения, които са взимали – да обуздават своя първоначален ентусиазъм чрез голяма доза реализъм. Търсят факти, които да подкрепят техните емоции, и ако такива данни не могат да бъдат намерени, бързо губят ентусиазма си.

Също така харизматиците предпочитат аргументи, които са директно свързани с крайния резултат и са особено заинтересувани от предложения, които ще направят тяхната компания по-конкурентоспособна. Рядко могат да бъдат убедени от едностранни аргументи, които не касаят резултатите. В крайна сметка харизматиците взимат крайните си решения много методично и тези решения са базирани на обективна информация.

Когато се опитвате да убедите един харизматик, трябва да обуздаете желанието си да споделите неговото въодушевление. Един от подходите е да обръщате по-малко внимание на онези части от предложението, към които той проявява особен интерес. С други думи, трябва да сте подготвени само да споменавате онези части от предложението, към които той насочва своя ентусиазъм, а да дискутирате рисковете, с които те са свързани.

По този начин предложението ви ще е практично и приложимо и ще засили неговото доверие и вяра във вас. Също така трябва постоянно да насочвате дискусията към резултатите. Аргументите трябва да са прости и ясни, а също и да използвате визуални техники, за да подчертаете характерните особености и предимствата на предложението. Ако не предоставите този вид ориентирана към резултати информация (дори ако не е изрично поискана), рискувате харизматикът да не разполага с нея, когато му потрябва по-късно.

В допълнение, трябва да сте много честен и прям за рисковете, свързани с приемането на вашето предложение, докато в същото време очертаете мерките, които ще помогнат за минимизирането на тези рискове. Ако се опитате да прикриете потенциалните недостатъци, можете да сте сигурни, че харизматикът ще ги открие на по-късен етап – тогава, когато няма да можете да обсъдите неговите опасения.

Всички мениджъри са заети хора, но вниманието на един харизматик е особено кратко. По време на срещата трябва да започнете с най-ключовата информация. Ако се опитате да направите въведение преди дискусия на основните точки, рискувате да загубите вниманието му.

Дори и да сте предвидили двучасова среща, има вероятност да не стигнете до края на презентацията си. Харизматиците не обичат изкуствени аргументи и често ще ви прекъсват, за да стигнат до същността. Те предпочитат високо интерактивни срещи; понякога искат да се разхождат из стаята и да контролират хода на дискусията.



Коментар на новината чрез Facebook