"Вижда му се краят"

Вижда му се краят - социалната изолация предизвиква социална креативност

„Социалната изолация поражда социална креативност“, казва Георги Цеков, който е творчески директор на рекламна агенция Garlic. Той и екипът му са създали закачливи подови стикери, за да помогнат на супермаркети, по-малки магазини, аптеки и други търговски обекти, за да обозначат точното разстояние между хората на опашката пред входната врата или на касите.

„Вижда му се краят“ или „Още малко“ все още не важат за края на извънредното положение (мерките за затворени обекти в четвъртък бяха удължени до 13 април), а за пазаруването, но могат да направят чакането по-приятно – част от стикерите са с интересни факти, има скоропоговорка, други са с полезни напомняния – като да не си пипате лицето и да се усмихнете.

Идеята хрумва на човек от екипа на агенцията, докато се реди на опашка в супермаркет. Той забелязва, че някои хора са прекалено близо един до друг, а други – прекалено далеч. Заедно с колегите си намират творческо и забавно решение на проблема. „Креативността има страничния ефект да се стремиш да оправиш нещата, които не ти харесват. Понякога се получава“, коментира Цеков.

Той казва, че са проучили пазара, за да видят какви решения предлагат по света. Попадат на датски супермаркет, който прави подобни стикери, но с червени точки и надпис „Стой тук“. Цеков коментира, че „в тези времена на несигурност… е по-добре да направим нещо, което да разведри хората. Така взехме решение за шарените цветове и закачливите надписи“.

„Целта на стикерите не е да печелим пари от тях, а да помогнем с идеите си тогава, когато обществото има нужда от тях“, обяснява Георги Цеков. Стикерите са достъпни за свободно ползване. Всеки може да свали файловете за печат, които са качени на сайта (тук), и сам да си ги отпечата.Те са оставили място и за лого за тези, за които това е важно. Цеков казва, че са готови (отново безплатно) да ги адаптират по вкуса на всеки, който изяви желание, както и да помогнат с насоки за отпечатването.

„Стикери, върху които се стъпва, е по-добре да бъдат разпечатани на специален винил, за да не се късат или захабяват бързо. Особено тези, които са предназначени за външна употреба. Домашен цветен принтер не би свършил работа. Все още има работещи печатници, които ще свършат работа“, пояснява Георги Цеков.

На принтер могат да се разпечатат, ако в търговските обекти решат да ги закачат по друг начин – като например да висят от тавана.

Повечето хора са най-заинтригувани от стикера, който казва, че „първата употреба на тоалетна хартия е през VI век в Китай“, добавя Цеков. Друга са „Канарските острови са кръстени на куче, а не на птиче“, „Риганът е естествен имуностимулант“, „Само две държави имат лилаво в знамената си“.

„Креативността не е нещо, което може да бъде спряно от четири стени. Тя е като водата – ще намери начин да си проправи път. В случая със стикерите бихме могли да кажем, че социалната изолация поражда социална креативност, а и желание да направим света около нас поне малко по-спокоен“, смята Георги Цеков.

Коронавирусът е най-голямата тема за България и света, но ако искате да следите лесно какво друго си струва да знаете, четете новата рубрика „Новини без коронавирус“



Коментар на новината чрез Facebook