Мобилно приложение на община Варна счупи рекорда за най-нисък рейтинг в Googl play

Мобилно приложение на община Варна счупи рекорда за най-нисък рейтинг в Googl play

© Скрийншот ог Google Play

Мобилно приложение, разработено от община Варна в рамките на злополучния й проект за интегриран градски транспорт на обща стойност близо 150 млн. лв. е счупило световния рекорд по потребителско неодобрение в платформата Google Play. Приложението Info iTransport, е с рейтинг едва 1.2 при 296 потребители, които са дали мнението си за него.

Апликацията е налична за сваляне от 11 юни м.г., а според описанието й, тя е „продукт, доставен от ДЗЗД „Обединение Модерен Транспорт“. Мобилното приложение трябваше да помага на гражданите да се ориентират в транспортната схема на Варна, да откриват най-близката автобусна спирка, да планират пътуването си и да получават информация в реално време за движението на автобусите в мрежата на градския транспорт на Варна. Тя обаче се оказа

почти неизползваема.

Доскоро „първенец“ в негативната класация на Google play беше прилжението One Star, което сега остава на предпоследна позиция с рейтинг 1.4. След него, в дъното на класацията вече е Info iTransport.

Приложението е един от четирите компонента на обществена поръчка за 6.2 млн. лв. Според отзивите, споделени в платформата за свалянето му, то е нефункционално и с неинтуитивен интерфейс, което го прави безполезно.

Ниският рейтинг на апликацията е напълно обясним, като се вземат предвид оценките на потребителите. Според тях подреждането на спирките от градския транспорт във Варна е направено по азбучен ред, вместо по ред, в който те са разположени по маршрута на линиите. Приложението се зарежда и работи бавно като остава трудно за управление дори след многократно ползване. Потребителите му споделят също, че в него липсва разписание на автобусите за съответния ден, а промените се обновяват своевременно. Не работи автоматичната локация, няма опция за предлагане на най-кратко пътуване с автобус между две точки на града и т.н.

Въпреки

внушителната цена на проекта „Интегриран градски транспорт на Варна“,

чиито два етапа бяха последователно финансирани по програмите „Регионално развитие“ и „Региони в растеж“, той се превърна в един от най-трагикомичните провали на местната администрация.

Архивна снимка от пътуването на варненския кмет Иван Портних (в ляво) по трасето на въображаемия и до този момент бърз автобусен коридор във Варна на 26 февруари 2015 г. В дясно на снимката е ръководителя на проекта Биляна Якова.

© LiveVarna

Архивна снимка от пътуването на варненския кмет Иван Портних (в ляво) по трасето на въображаемия и до този момент бърз автобусен коридор във Варна на 26 февруари 2015 г. В дясно на снимката е ръководителя на проекта Биляна Якова.

Така например след четири години на безплодни усилия системата за автоматична продажба на билети на стойност 8.3 млн. лв. все още не може да замести кондукторите в автобусите от градския транспорт във Варна. Междувременно през 2017 г. стартиращата компания Tickey, сключи договор с общинския превозвач „Градски транспорт“ и започна продажбата на електронни билети през едноименната си онлайн платформа. Тогава пред „Дневник“ главният изпълнителен директор на стартъпа Димитър Димитров каза, че пускането на системата в експлоатация е отнело само около месец и е струвало не повче оте 20 хил. евро.

Онлайн продажбите на Tickey влязоха в конкуренция със скъпата, но трудно работеща система за автоматична продажба на хартиени билети, изградена по проекта „Интегриран градски транспорт на Варна“ – нещо, което местната администрация явно не можа да преглътне. В резултат на това

системата на Tickey просъществува в града само около две години

преди договорът на стартъпа с общинското транспортно дружество да бъде прекратен без мотиви.

Освен автомати за електронна продажба на билети по проекта на община Варна за интегриран градски транспорт трябваше да бъде изграден и бърз автобусен коридор (BRT), система за осигуряване предимство на автобусите на кръстовища, друга – за информация в реално време за тяхното движение, по спирките трябваше да бъде положено специално покритие против заледяване и т.н. и т.н.

Четири години след приключването на проекта коридор за бърз транспорт във Варна няма, в кръстовищата автобусите продължават да чакат на червено, билетите се продават от кондуктори, спирките са все така необезопасени при ниски температури, а неспособността на администрацията да управлява интегрираната система за градски превози вече две поредни години отваря дупки в бюджета й. Така 150 млн. лв., осигурени за най-големият инфраструктурен проект на общината, се оказаха похарчени без ефект за качеството на публичния транспорт във Варна.



Коментар на новината чрез Facebook