Пътуването със самолет доста време няма да бъде същото

Пътуването със самолет доста време няма да бъде същото

© Reuters

Новите правила, въведени заради опасността от заразяване с коронавирус, промениха пътуванията със самолет до почти всяка точка на света. А туристите, авиокомпаниите и летищата тепърва ще трябва да свикват с тях.

В Тайланд не можете да изполвате храна или вода по време на полет и трябва постоянно да носите маска. В Малайзия и Индонезия самолетът трябва да бъде полупразен. В САЩ и Европа все още не е задължително авиокомпаниите да оставят средната седалка празна.

Мерките променят начина, по който пътуваме, споделя пред „Ройтерс“ Фен Суели от Пекин, след като е използвала вътрешен за страната полет този месец. Самолетът е бил пълен, което е разрешено в Китай.

„Трябваше да носим маска по време на полета и имаше постоянни съобщения с призиви да се съобразяваме с прилаганите антивирусни мерки, което ме изнерви малко“, разказва тя. „Освен това, трябва да преминете през много проверки за температура, както и проверки за сигурност, когато напускате летището.“

„Когато се възобновят пътуванията, ние на практика ще трябва постоянно да наваксваме с мерките. Все още има страх от летенето“, каза Субас Менон, ръководител на Асоциацията на азиатските авиолинии. „Няма да е толкова гладка промяна, заради всички промени, които тепърва предстоят да бъдат въведени.“


Сумеш Пател,

вицепрезидент за Азия и Тихия океан на технологичната компания SITA

Малко повече от година след проблемите с Boeing 737 MAX, индустрията отново трябва да се справя с постоянно променяща се ситуация и регулации.

Последната подобна по мащаб промяна бе след терористичните атаки на 11 септември в САЩ, които наложиха нови мерки за сигурност.

„Хората по целия свят приеха изискванията за сигурност, които се появиха след 11 септември. Бихме искали да видим подобна стандартизация на протоколите“, заяви вицепрезидентът на Boeing Майк Дилейни.

Услугите, които може да очаквате по време на полета, също няма да същите. Ако преди големите компании се опитваха да привлекат клиенти с менюта, подготвени от световноизвестни готвачи, сега ще трябва да се задоволите с предварително опакована храна.

Автоматизацията също се увеличава и превозвачи като Qantas Airways изискват пътниците да се регистрират онлайн, за да ограничат контактите с персонала и други пътуващи.

Един от най-големите дебати в индустрията е дали средните седалки трябва да останат празни.

Това би ограничило самолетите до две трети от нормалния им капацитет, което не е достатъчно повечето авиолинии да реализират печалба, без да повишават цените и таксите.

„Тъй като все повече и повече хора пътуват по някаква причина, увереността и споделянето на информация как е минал полетът ще оформят процеса на възстановяване“, смята Маюр Пател от фирмата за данни OAG Aviation.

Някак си нямах проблем, че самолетът беше пълен, споделя Афиф Закуан след вътрешен полет в Малайзия. „Но не бих го направил, ако ставаше дума за международен полет.“

  • Правилото за празната средна седалка може да привилигирова някои компании, ако се прилага неравномерно. „От ключово значение е страните, от които започват полетите, да координират своите правила със страните, в които пристигат самолетите“, заяви пред „Ройтерс“ служител на Бюрото за гражданска авиация на Япония.
  • Въпреки призива за общи стандарти, някои държави прилагат своите правила само за авиокомпаниите, регистрирани в тяхната страна, докато други ги прилагат и към чуждестранни превозвачи.
  • Американските превозвачи са сред онези, които изискват пътниците и екипажа да носят маски, а също така са одобрили общи мерки за проверки на температурата.
  • В Европа авиокомпаниите до голяма степен се съпротивляват на призивите да оставят средното място празно, но оповестяват други промени, предназначени да успокоят пътниците.

„Трябва да разберете, че самолетът не е естественото място за социално разстояние, така че трябва да смекчим рисковете за здравето по друг начин. Маските за лице са добър пример за подобни средства“, каза изпълнителният директор на Finnair Plc Топи Манър пред „Ройтерс“,



Коментар на новината чрез Facebook