Великобритания забранява новите бензинови и дизелови коли от 2035 г.

Британският премиер Борис Джонсън и британският естествоизпитател и водещ Дейвид Атънбъро на събитие за началото на подготовката за климатичната конференция на ООН по-късно тази година.

© Associated Press

Британският премиер Борис Джонсън и британският естествоизпитател и водещ Дейвид Атънбъро на събитие за началото на подготовката за климатичната конференция на ООН по-късно тази година.

Великобритания ще забрани продажбата на автомобили на бензин и дизел, но и на хибридни, от 2035 г. Това означава, че решението ще влезе в сила пет години по-рано от очакваното, предаде „Ройтерс“.

Нещо повече, продажбата на такива леки коли и микробуси може да стане и по-рано, ако се намери начин за по-бърз преход към електрически автомобили.

Промяната бе обявена в деня на събитие, с което започва подготовката за климатичната конференция на ООН в Глазгоу през ноември тази година (COP26). „Трябва да се справим с въглеродните си емисии,“ заяви премиерът Борис Джонсън пред присъстващите заедно. „Като страна и като общество, като планета, като вид, трябва да действаме сега.“

„Ройтерс“ отбелязва, че ако тази стъпка, победа за електромобилите, се приложи и на други страни, това засегнало петролната индустия но би преобразило и автомобилната, както и самия автомобил, една от иконите на капитализма през 20 в. Макар да остават 15 години до забраната, тя ще се отрази на вземането на решения в индустрията, докато големите производители планират инвестициите си.

Много градове като Париж, Мадрид, Мексико Сити и Атина обявиха планове да ограничат употребата на дизелови коли след скандала с дизеловите емисии през 2015 г. Ограниченията са обикновено за градските центрове и трябва да се въведат до 2025 г. Франция обяви по-амбициозна цел – всички коли, задвижвани от изкопаеми горива, да бъдат забранени до 2040 г.

Във Великобритатия обаче продажбите на дизелови и бензинови коли още са 90% от всички въпреки нарасналото търсене на електромобили. Сред притесненията на хора, които биха могли да си купят такива, са липсата на достатъчно места за зареждане, максималният пробег на автомобилите и цената им. Правителството се опитва да промени това и задели 3.25 млн. лири за изграждането на над 1000 пункта за зареждане в жилищни райони.



Коментар на новината чрез Facebook