Как технология от самолетните двигатели е надеждата на "Ред бул" за успех във Формула 1

Как технология от самолетните двигатели е надеждата на Ред бул за успех във Формула 1

© Reuters

Два подиума, това донесе до момента дългоочакваното партньорство между „Ред бул“ и „Хонда“ във Формула 1. От началото на сезона „биковете“ смениха доставчика си на двигатели и заложиха на японската компания, която в миналото беше един от най-успешните производители на задвижващи системи. С 69 победи зад гърба си и куп титли с „Макларън“ в турбо ерата „Хонда“ има история, но в настоящето изостава от останалите.

При завръщането си в спорта с „Макларън“ през 2015 г. „Хонда“ не успя да се върне към славните си години, но се надява да промени ситуацията с „Ред бул“. След Гран при на Франция на пистата „Пол Рикар“ стана ясно и какъв е последният ход на японците, с който се надяват да догодиня „Мерцедес“ и „Ферари“ по отношение на двигателите.

Това е технология, която идва от самолетните двигатели.

След изследавния продължили няколко години, включващи няколко отделни екипа в компанията, „Хонда“ решава, че може да приложи технология от своя отдел, който произвежда реактивни двигатели за самолети, в екипа във Формула 1. Спецификация 3 на задвижщавата система на „Хонда“ се базира на подобрение на турбото и двигателя с вътрешно горено, уточняват от компанията базирана в Сакура.

„Реактивният двигател за самолет е много различен от това, което представлява един съвременен двигател във Формула 1. Но турбокомпресора и хибридната система за изгорелите газове MGU-H са много сходни с турбината на самолетите“, обяснява техническият директор на „Хонда“ за Формула 1 Тойохару Танабе.

Според него след дълги проучвания отделът за самолетите е убедил шефовете на компанията, че технологии могат да бъдат внедрени и във Формула 1.

Промяната, която от „Хонда“ са направили е свързана с дизайна на турбокомпресора и аеродинамичната му форма. Тя е вдъхновена от реактивния двигател HF120, който задвижва 6-местния самолет HondaJet.

Как технология от самолетните двигатели е надеждата на Ред бул за успех във Формула 1

© Associated Press

„Със сигурност ще отнеме време, за да кажем дали този ход ще бъде успешен. Направихме много анализи и предложихме на „Ред бул“ и „Торо росо“ да доставим тези двигатели по-рано, още за Гран при на Франция, те се съгласиха“, каза още Танабе и добави: „Именно MGU-H е зоната, където може да има най-голямо развитие по отношение на технологиите“.

Хибридната система за изгорелите газове е един от най-важните компоненти в съвременните двигатели във Формула 1. MGU-H преобразува топлината от изгорелите газове в електрическа енергия, която захранва другата хибридна система MGU-K (кинетичната енергия). Тя контролира и скоростта на турбото, с което допринася за около 20% от общата мощност на болидите във Формула 1.

Предстоящият старт във Формула 1 в Австрия е много важен за „Ред бул“, след като концернът собственост на Дитрих Матешиц е базиран именно в страната и надпреварата на пистата „Шпилберг“ е домашна за „биковете“.

Уикендът не започна много успешно за отбора, след като Макс Верстапен катастрофира във втората свободна тренировка. Холандецът успя да направи само 13 обиколки на пистата във втората 90-минутна сесия. Катастрофа имаше и Валтери Ботас с „Мерцедес“.

В първата тренировка най-бърз беше световния шампион Люис Хамилтън, а във втората Шарл Льоклер с „Ферари“.



Коментар на новината чрез Facebook