Как видеоигра носи милиарди на американския футбол

Как видеоигра носи милиарди на американския футбол

© Reuters

Възможно ли е даден спорт да получава милиарди, за да има своя видеоигра? Да, когато става въпрос за американския футбол, спортът, който се радва на най-голяма популярност в САЩ.

През уикенда Националната футболна лига (НФЛ) обяви, че подписва удължаване на договора си със студиото Electronic Arts до 2026 г. за ексклузивни права за играта Madden. Тя ще донесе на лигата общо 1.6 милиарда долара.

От сумата 1 милиард влиза в НФЛ, а останалите 600 милиона долара са за Асоциацията на професионалните футболисти (NFLPA). Извън тези средства компанията плаща допълнително 500 милиона долара за използване на лицензи и маркетинговите права.

Electronic Arts създава първата версия на играта още през 1988 г. В световен мащаб тя има продадени над 150 милиона копия. Последната ѝ версия Madden 20 е най-успешната според създателите и е най-продаваната игра.

Видеоиграта има богата история в САЩ и според феновете на спорта дори прокоба с играчите, които са на корицата всяка година. Откакто на корицата на играта има футболисти (1998 г.), само веднъж въпросният играч става шампион, печелейки Супербоул. Това се случи именно през 2020 г., когато Патрик Махоумс изведе „Канзас сити чийфс“ до исторически триумф.



Коментар на новината чрез Facebook