Виртуални фенове: как Ла Лига ще използва новите технологии при завръщането си

Виртуални фенове: как Ла Лига ще използва новите технологии при завръщането си

© Associated Press

Испанското футболно първенство ще се завърне на 11 юни след повече от тримесечна пауза, но феновете няма да имат право да са на стадионите. Въпреки това от Ла Лига вече обмислят как телевизионното излъчване да не пострада от липсата на публика.

Това ще стане възможно чрез виртуално присъствие на феновете. Президентът на Ла Лига Хавиер Тебас коментира проекта на виртуална пресконференция с представители на медиите. Първият мач след паузата ще бъде дербито между „Севиля“ и „Бетис“

„Тестваме виртуалнот добавяне на публика за телевизионните зрители. Това ще бъде възможно за някои абонати чрез добавена реалност. Доколкото знам някои телевизии ще предлагат две възможности за картина – истинската с празните трибуни и друга с виртуални фенове и звук“, коментира Тебас.

„Целта е да дадем на феновете възможности. Засега съм много впечатлен от тестовете“.

Тебас обясни още, че зрителите ще могат да чуват и предварително записан шум от фенове или да слушат аудиото от стадиона. Подобна опция предоставят и телевизиите в Германия, където мачовете в Бундеслигата бяха подновени.

Ла Лига не за пръв път използва добавена реалност в излъчването на мачовете. В началото на годината телевизиите, които имат права за излъчване на испанския шампионат получиха опция за виртуална реклама. Така логото на „Виваком“ „се появи“ на „Сантяго Бернабеу“ за дербито между „Реал“ и „Барселона“.

Властите в Испания вече работят и по план за следващия сезон. Според „Асошиейтед прес“ през сезон 2020-21 ще има възможност на стадионите да присъства публика, но без съоръженията да се запълват. Тогава отново ще трябва да се спазва социална дистанция и вероятно да се използват защитни маски.



Коментар на новината чрез Facebook