Меган Маркъл загуби на начален етап от делото срещу британски таблоиди

Лондонският върховен съд отхвърли част от съдебния иск, заведен от херцогинята на Съсекс срещу таблоида Mail on Sunday, пише Darik News по информация от Ройтерс и Асошиейтед прес.

Меган Маркъл повдигна дело срещу издателя Associated Newspapers за публикация във вестник Mail on Sunday от месец февруари миналата година. В нея бяха изнесени части от писмо, изпратено до баща ѝ Томас Маркъл.

Меган Маркъл в писмо към баща си: „Разби сърцето ми на милиони парчета, причини ми излишна и неоправдана болка“

По време на изслушване миналата седмица адвокатът на изданието настоя обвиненията за това, че вестникът е действал недобросъвестно и е стимулирал раздора в семейството, да бъдат изключени от делото заедно с други препратки към статии, които Меган твърди, че са неверни.

В публикуваното решение на съда се посочва, че той няма да бъде задължен да определя дали вестникът е действал нечестно, създал е конфликт между Меган и баща ѝ или е публикувал обидни статии за нея, тъй като твърденията са „без значение” към иска на Меган за злоупотреба с частна информация, нарушаване на авторски права и нарушаване на британския закон за защита на данните. Съдията Марк Уорби разпорежда, че случаят ще се фокусира единствено върху нарушаването на поверителността, авторските права и нарушаването на законите за защита на данни.

Говорител от адвокатската фирма на херцогинята също направи изявление, част от което гласи следното:

„Докато съдията признава, че има иск за нарушаване на неприкосновеността на личния живот и авторските права, ние сме изненадани да видим решението му, което подсказва, че нечестното поведение не е от значение“, продължава изявлението. „Ние смятаме, че честността и почтеността са в основата на всичко значимо, или що се отнася до Mail on Sunday и свързаните с тях вестници, тяхната липса. Въпреки това ние уважаваме решението на съдията, тъй като категоричното дело срещу Associated ще продължи да се фокусира върху публикуването на лично, интимно и ръчно написано писмо от дъщеря до баща си, което беше публикувано от The Mail on Sunday. Това грозно нарушение на чиято е да е лична неприкосновеност е очевидно и незаконно, а The Mail on Sunday трябва да бъдат държани отговорни за своите действия.“

Beautiful Meghan at 15 with her Dad! #BritishRoyalFamily #MeghanMarkle #PrinceHarry #DukeofSussex #DuchessofSussex #ArchieMountbattenWindsor #WomenEmpowerment #WeloveyouMeghan #DoriaRagland #ThomasMarkle

A post shared by Meghan Markle Fan (@meghanmarkle_archive) on Nov 15, 2019 at 1:00am PST

Документи, представени от адвокатите на Меган, показват, че Daily Mail и други таблоиди са преследвали, унижили и манипулирали Томас Маркъл, като са допринесли за свадата между баща и дъщеря. Адвокатите на херцогинята твърдят, че вестникът неправилно е цитирал писмото, за да представи кралските особи в лоша светлина, макар никога да не се е предвиждало то да стане публично достояние.

От защитата на Daily Mail изтъкват, че приятели на Меган са представили нейната версия за събитията пред американското сп. People, а като се има предвид нейния кралски статут, съществува законен публичен интерес към личността ѝ и семейните ѝ отношения.

Прочетете още:



Коментар на новината чрез Facebook